Thursday, 28 January 2010
C# Posterous API pro Silverlight 4 (a .Net Framework 3.5) – verze 0.0.0.2
Stáhnout C# Posterous API pro Silverlight 4.0
Stáhnout C# Posterous API pro .Net Framework 3.5
Vše podstatné k C# Posterous API naleznete v úvodním článku.
Poznámky ke změnám v této verzi:
- Kvůli verzi pro Silverlight přidány další asynchronní metody tak, aby bylo možné získat data z webu asynchronně, jak to Silverlight vyžaduje a jak je toto chování v aplikacích vynuceno asynchronními metodami v rozhraní platformních tříd - příkladem budiž rozhraní tříd WebRequest a WebResponse. Pokud se pokusíte zavolat synchronní verzi metody v SL z UI vlákna, měli byste z Posterous API dostat výjimku – to je lepší varianta, než skončit v paralyzovaném stavu, kdy celá aplikace na nic nereaguje.
Ukázka uložení změn v blogpostu – přidání komentáře. :
var comment = post.CreateNewComment(updateText);
post.SaveChangesCompleted += (_0, _1) =>
{
Assert.IsTrue(comment.Id > 0);
TestComplete();
};
post.SaveChangesAsync();
- V Silverlight verzi aplikace nedostanete v událostech rozhraní IRawRequestResponsePublisher k modifikaci objekty HttpWebRequest a HttpWebResponse, které jsou použity pro stažení obrázku autora (IAuthor.AuthorPicture) a stažení média (IPosterousMedium.Medium). Důvodem je, že pro stažení používám svého potomka třídy WebClient. Tento potomek přepisuje metody GetWebRequest a GetWebResponse, které jsou poté nabídnuty v událostech dostupných přes rozhraní IRawRequestResponsePublisher. V Silverlightu je ale třída WebClient označena jako kritický kód (Critical) a takzvaný transparentní (Transparent) kód, pod který patří i námi psaný kód, nemá právo z takto označené infrastrukturní třídy podědit. Kromě dvou výše zmíněných omezení ale IRawRequestResponsePublisher pracuje stejně jako v desktopové verzi a v další verzi API uvažuji, že místo WebClienta použiju na stažení obrázku autora i všech dalších médií přímo třídy WebRequest a WebResponse, které budou opět nabídnuty i v rozhraní IRawRequestResponsePublisher.
- Silverlight má omezený přístup k souborovému systému, a proto naleznete v blogpostu (IPosterousPost) a twitter postu (ITwitterPost) další dvě metody pro přidání médií. Ve verzi 0.0.0.1 bylo možné předat pouze cestu k souboru, nyní můžete předat jakýkoli stream – např. Stream načtený z IsolatedFileStorage.
Nové metody:
void AppendMedium(Stream stream, string mediaName, Action<Stream> releaseStreamFunction);
void AppendMedium(Stream stream, string mediaName);
Kromě streamu a názvu média můžete do jedné z variant funkce AppendMedium předat delegáta typu Action<Stream> , který bude vyvolán v okamžiku, kdy Posterous API již se streamem nepotřebuje pracovat. Nejasná zodpovědnost, kdo vlastní a hlavně uvolňuje zdroje alokované objektem stream, mě právě vedla k tomu, že v první verzi API pro .Net Framework 3.5 jste mohli pouze předat název souboru a životní cyklus FileStreamu byl zcela pod mou kontrolu. Jestliže delegáta releaseStreamFunction nepředáte, máte životní cyklus streamu zcela ve svých všemocných rukou. Posterous API ani jeho autor si nepřejí být vyzváni na souboj žádným šíleným omnipotentním vývojářem , a proto na předaném streamu Posterous API nikdy nevolá metodu Close ani Dispose.
Ukázka práce s metodou AppendMedium:
IPosterousPost newPost = site.CreatePost(DateTime.Now + " Media Silverlight",
"Príliš žlutoucký kun úpel dábelské ódy", true);
IsolatedStorageFileStream stream = new IsolatedStorageFileStream("AlbumArtSmall.jpg ", FileMode.Open, IsolatedStorageFile.GetUserStoreForSite());
newPost.AppendMedium(stream, "mojeSL.jpg", isoStream => isoStream.Close());
newPost.AddTag("Všechno a nic");
newPost.AddTag("C# omnia vincit");
newPost.SaveChangesCompleted += (_, __) =>
{
Assert.IsTrue(newPost.Id > 0);
TestComplete();
};
newPost.SaveChangesAsync();
Jednoduchá ukázka použití API v Silverlightu. V jednoduchém boxu na stránce zobrazíme titulek spotu a url spotu. Výsledek vypadá takto:
Ve Visual Studiu jsem založil projekt typu běžná navigační aplikace v Silverlightu. Zde je jednoduchý “ViewModel” pro stránku:
public class VM_Posts : INotifyPropertyChanged
{
public static readonly string ASYNC_EXCEPTION_TEXT = "Error while retrieving data. See inner exceptions for details";
private bool m_isBusy;
private IEnumerable<ViewPost> m_posts;
public VM_Posts()
{
m_posts = null;
IsBusy = false;
LinkClickCommand = new DelegateCommand<String>(link => Debug.WriteLine(link) /*m_navigationServices.HandleExternalLink(link)*/,
_ => true);
init();
}
private void init()
{
IsBusy = true;
IPosterousApplication posterousApp = PosterousApplication.Current;
IPosterousAccount posterousAccount = posterousApp.GetPosterousAccount("<PosterousUserName>", "PosterousPassword>");
posterousAccount.SitesLoaded += (o, e) =>
{
throwIfAsyncEx(e.Exception);
posterousAccount.PrimarySite.PostsLoaded += (_, e2) =>
{
throwIfAsyncEx(e2.Exception);
Posts = (from p in e2.Value
select new ViewPost
{
Title = p.Title,
Body = p.Body,
Url = p.Url
}).ToList();
};
posterousAccount.PrimarySite.LoadAllPostsAsync();
};
posterousAccount.LoadSitesAsync();
}
private void throwIfAsyncEx(Exception exception)
{
if (exception != null)
{
IsBusy = false;
throw new Exception(ASYNC_EXCEPTION_TEXT,exception);
}
}
public IEnumerable<ViewPost> Posts
{
get
{
return m_posts;
}
private set
{
m_posts = value;
if (m_posts != null)
{
IsBusy = false;
}
OnPropertyChanged(new PropertyChangedEventArgs("Posts"));
}
}
public bool IsBusy
{
get
{
return m_isBusy;
}
private set
{
m_isBusy = value;
OnPropertyChanged(new PropertyChangedEventArgs("IsBusy"));
}
}
public ICommand LinkClickCommand
{
get;
private set;
}
#region Implementation of INotifyPropertyChanged
public event PropertyChangedEventHandler PropertyChanged;
protected void OnPropertyChanged(PropertyChangedEventArgs e)
{
PropertyChangedEventHandler handler = PropertyChanged;
if (handler != null)
{
handler(this, e);
}
}
#endregion
}
public class ViewPost
{
public string Title
{
get;
set;
}
public string Body
{
get;
set;
}
public string Url
{
get;
set;
}
}
}
V privátní metodě init, která je volána ihned po vytvoření instance třídy WM_Posts, nahrajeme blogy (Sites –> metoda LoadSitesAsync) a poté opět asynchronně z primárního blogu (PrimarySite) nahraju všechny blogposty (metoda LoadAllPostsAsync). Jestliže při některém asynchronním volání dojde k výjimce, metoda throwIfAsyncEx výjimku zpropaguje do UI vlákna.
Z nahraných blogpostů jsou vlastností Title, Url a Body přeneseny do instancí pomocné třídy ViewPost a kolekce objektů ViewPost je uložena do vlastnosti Posts. Třídu ViewPost vytvořit musíme, protože “Binding” dat, který budeme používat v XAMLu, nedokáže v Silverlightu z bezpečnostních důvodů pře reflection přistupovat ke člelnům “internal” třídy deklarované v jiné assembly. Třída PosterousPost, která v Posterous API implementuje rozhraní IPosterousPost, je označena jako internal. Ze stejného důvodu v Silverlightu nemohu použít místo explicitně definované třídy ViewPost anonymní datový typ – i anonymní datové typy jsou reprezentovány ve výsledném aplikačním dll třídami s modifikátorem viditelnosti “internal” a kód pro “binding” dat je ve zcela jiné platformní assembly.
Kromě vlastnosti Posts nabízí třída WM_Posts vlastnost IsBusy, kterou v XAMLu využijeme k zobrazení indikátoru informujícího uživatele, že právě získáváme data. Vystaven je také LinkClickCommand, který nůže být zavolán například v okamžiku, kdy je stisknuto nějaké tlačítko reprezentující hyperlink s URL blogpostu.
A zde je pro úplnost ještě XAML. Památeční XAML, protože mi při jeho psaní nejméně a bez jakékoli nadsázky 50x spadlo Visual Studio 2010 Beta 2 (s Resharperem).
<navigation:Page x:Class="SL_PosterousAPITest.Home"
xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
xmlns:d="http://schemas.microsoft.com/expression/blend/2008" xmlns:mc="http://schemas.openxmlformats.org/markup-compatibility/2006"
xmlns:navigation="clr-namespace:System.Windows.Controls;assembly=System.Windows.Controls.Navigation"
xmlns:ct="clr-namespace:System.Windows.Controls;assembly=System.Windows.Controls.Toolkit"
xmlns:local="clr-namespace:SL_PosterousAPITest;assembly=SL_PosterousAPITest"
mc:Ignorable="d" d:DesignWidth="640" d:DesignHeight="480"
Title="Home"
Style="{StaticResource PageStyle}">
<Grid x:Name="LayoutRoot">
<Grid.Resources>
<local:VM_Posts x:Key="PostsView"></local:VM_Posts>
<Style x:Name="PostTitleStyle" TargetType="TextBlock">
<Setter Property="FontWeight" Value="Bold" />
<Setter Property="Foreground" Value="IndianRed" />
<Setter Property="FontSize" Value="14" />
</Style>
<Style x:Key="PostsRectangle" TargetType="Rectangle">
<Setter Property="RadiusX" Value="30" />
<Setter Property="RadiusY" Value="30" />
<Setter Property="Fill">
<Setter.Value>
<LinearGradientBrush>
<GradientStop Offset="0" Color="LightYellow" />
<GradientStop Offset="1" Color="LightBlue" />
</LinearGradientBrush>
</Setter.Value>
</Setter>
</Style>
<Style TargetType="ItemsControl">
<Setter Property="Width" Value="500" />
<Setter Property="Height" Value="360" />
<Setter Property="Template">
<Setter.Value>
<ControlTemplate>
<ScrollViewer BorderThickness="0" HorizontalScrollBarVisibility="Auto" VerticalScrollBarVisibility="Auto">
<Grid>
<Rectangle Style="{StaticResource PostsRectangle}">
</Rectangle>
<ItemsPresenter Margin="15,15,0,0"/>
<ct:BusyIndicator IsBusy="{Binding Path=IsBusy}"
DisplayAfter="0"
HorizontalAlignment="Center"
VerticalAlignment="Center"
/>
</Grid>
</ScrollViewer>
</ControlTemplate>
</Setter.Value>
</Setter>
</Style>
</Grid.Resources>
<ScrollViewer x:Name="PageScrollViewer" Style="{StaticResource PageScrollViewerStyle}">
<StackPanel x:Name="ContentStackPanel" DataContext="{StaticResource PostsView}">
<TextBlock x:Name="HeaderText" Style="{StaticResource HeaderTextStyle}"
Text="Home"/>
<ItemsControl Name="itemsPosts" ItemsSource="{Binding Mode=OneWay, Path=Posts}">
<ItemsControl.ItemTemplate>
<DataTemplate>
<StackPanel Orientation="Vertical">
<StackPanel Orientation="Horizontal">
<TextBlock Style="{StaticResource PostTitleStyle}" Text="{Binding Path=Title}"></TextBlock>
</StackPanel>
<HyperlinkButton Content="{Binding Path=Url}"
Command="{Binding Source={StaticResource PostsView}, Path=LinkClickCommand}"
CommandParameter="{Binding RelativeSource={RelativeSource Self}, Path=Content}"
FontSize="12"
></HyperlinkButton>
</StackPanel>
</DataTemplate>
</ItemsControl.ItemTemplate>
</ItemsControl>
</StackPanel>
</ScrollViewer>
</Grid>
</navigation:Page>
Thursday, 28 January 2010 16:33:08 (Central Europe Standard Time, UTC+01:00)
.NET Framework | C# Posterous API | Silverlight
Wednesday, 20 January 2010
Ukázka práce s Posterous API – zálohování blogu
Stáhnout výsledné exe -RSPosterousBackup.
Po jednoduchém přehledu možností mého C# Posterous API wrapperu se nyní podíváme, jak se dá API použít k zálohování vašeho blogu. Pro účely tohoto článku předpokládám, že jste úvodní článek o API wrapperu četli.
Zálohovač blogu (RSPosterousBackup.exe) je jednoduchá konzolová aplikace, které stačí předat uživatelské jméno (parametr –u) a heslo (parametr –p) vašeho účtu na Posterous a také adresář vašem počítači (parametr bd), do kterého chcete blog zazálohovat.
Jednoduchá ukázka:
RSPosterousBackup.exe -u:rene@renestein.net -p:mojeheslo -bd:c:\_Archiv\PosterousBackup
Blog uživatelského účtu reneATrenestein.net s heslem mojeheslo bude zazálohován do adresáře c:\_Archiv\PosterousBackup.
Program referencuje samozřejmě knihovnu RStein.Posterous.API a pro (své, uznávám ) pobavení jsem také použil RX for .Net Framework 3.5 SP1. Z RX Frameworku jsou referencovány assembly System.CoreEx, System.Interactive a System.Threading. Nejzajímavější na RX Frameworku je, že pro verzi 3.5 .Net Frameworku zpřístupňuje Parallel Linq – PLINQ, který je součástí připravovaného .Net Frameworku 4.0.
Ještě upozornění – v žádném případě nechci tvrdit, že kód, který uvidíte, využívá PLINQ správným způsobem. Program je jen pískovištěm, na kterém jsem si zkoušel a ověřoval, co RX a PLINQ umí a jak vypadá výsledný kód.
Po spuštění RSPosterousBackup.exe funkce Main pouze předá argumenty z příkazové řádky metodě BackupData v třídě BackupEngine, která představuje výkonný mozek celého zálohovače Posterous blogu.
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace RSPosterousBackup
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
var engine = new BackupEngine();
engine.BackupData(args);
Console.ReadLine();
}
}
}
Zde je třída BackupEngine
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Diagnostics;
using System.IO;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading;
using RStein.Posterous.API;
namespace RSPosterousBackup
{
public class BackupEngine
{
#region constants
public static readonly string POSTEROUS_USER = "-u";
public static readonly string POSTEROUS_PASSWORD = "-p";
public static readonly string BACKUP_DIRECTORY= "-bd";
public static readonly string HELP_KEY = "-?";
public static readonly string HELP_ALT_KEY = "-h";
public static readonly string POSTEROUS_FILE_EXTENSION = ".posterous";
public static readonly string POSTEROUS_MEDIA_FORMAT = "Media_{0}";
public static readonly string POSTEROUS_COMMENT_FORMAT = "Comment_{0}";
public static readonly string POSTEROUS_SITE_FORMAT = "Site_{0}";
#endregion constants
#region private variables
#endregion private variables
#region constructors
public BackupEngine()
{
}
#endregion constructors
public void BackupData(string[] commandLine)
{
if (commandLine == null)
{
throw new ArgumentNullException("commandLine");
}
var parser = new CommandLineParser();
Dictionary<string, string> cmSwitches = parser.Parse(commandLine);
Debug.Assert(cmSwitches != null);
if (cmSwitches.Keys.Any(key => (key.Equals(HELP_KEY, StringComparison.OrdinalIgnoreCase)) ||
(key.Equals(HELP_ALT_KEY,StringComparison.OrdinalIgnoreCase))))
{
logMessage(GlobalConstants.CMDLINE_SHOW_USAGE);
return;
}
if (!checkSwitches(cmSwitches))
{
logMessage(GlobalConstants.CMDLINE_SHOW_USAGE);
return;
}
backupDataInner(cmSwitches);
}
private void backupDataInner(Dictionary<string, string> cmSwitches)
{
string pUser = cmSwitches[POSTEROUS_USER];
string pPassword = cmSwitches[POSTEROUS_PASSWORD];
string backupDir = cmSwitches[BACKUP_DIRECTORY];
try
{
IPosterousAccount account = PosterousApplication.Current.GetPosterousAccount(pUser, pPassword);
if (!Directory.Exists(backupDir))
{
Directory.CreateDirectory(backupDir);
}
var currDirBackupName = new StringBuilder(DateTime.Now.ToLocalTime().ToString());
currDirBackupName.ToSafeFileName();
string currentBackupDir = Path.Combine(backupDir, currDirBackupName.ToString());
account.Sites.Run(site =>
{
string sitePath = Path.Combine(currentBackupDir, String.Format(POSTEROUS_SITE_FORMAT, site.Id.ToString()));
Directory.CreateDirectory(sitePath);
});
var processedPosts = (from site in account.Sites.AsParallel()
from post in site.Posts.AsParallel()
.Do(postPost =>
Console.WriteLine(String.Format(GlobalConstants.POST_BACKUP_MESSAGE_FORMAT,
postPost.Title,
Thread.CurrentThread.ManagedThreadId)))
.Do(postPost =>
{
string siteDir = Path.Combine(currentBackupDir, String.Format(POSTEROUS_SITE_FORMAT, site.Id.ToString()));
var titlBuilder = new StringBuilder(postPost.Title + postPost.Id.ToString());
titlBuilder.ToSafeFileName();
string postDirName = Path.Combine(siteDir,
titlBuilder.ToString()
);
Directory.CreateDirectory(postDirName);
string postFileName = Path.Combine(postDirName, titlBuilder.ToString() + POSTEROUS_FILE_EXTENSION);
using (var fileStream = File.Open(postFileName, FileMode.Create))
using (var stremWriter = new StreamWriter(fileStream, Encoding.UTF8))
{
stremWriter.Write(postPost.Body);
}
postPost.Media
.AsParallel()
.Run(media =>
{
var mediaName = new StringBuilder(String.Format(POSTEROUS_MEDIA_FORMAT, Guid.NewGuid()));
mediaName.ToSafeFileName();
string mediaFile = Path.Combine(postDirName, mediaName.ToString());
using (var fileStream = File.Open(mediaFile, FileMode.Create))
{
media.Content.CopyToStream(fileStream);
}
});
postPost.Comments
.AsParallel()
.Run(comment =>
{
var commentFileName = new StringBuilder(String.Format(POSTEROUS_COMMENT_FORMAT, Guid.NewGuid()));
commentFileName.ToSafeFileName();
string commentFile = Path.Combine(postDirName, commentFileName.ToString());
using (var fileStream = File.Open(commentFile, FileMode.Create))
using (var stremWriter = new StreamWriter(fileStream, Encoding.UTF8))
{
stremWriter.WriteLine(comment.Author.Name);
stremWriter.Write(comment.Body);
}
});
})
select post).ToList();
logMessage(String.Format(GlobalConstants.FINAL_BACKUP_MESSAGE_FORMAT, processedPosts.Count));
}
catch (Exception e)
{
Trace.WriteLine(e);
Console.WriteLine(e);
}
}
private bool checkSwitches(Dictionary<string, string> cmSwitches)
{
return ckeckIfSwitchNullOrEmpty(POSTEROUS_USER, cmSwitches) &&
ckeckIfSwitchNullOrEmpty(POSTEROUS_PASSWORD, cmSwitches) &&
ckeckIfSwitchNullOrEmpty(BACKUP_DIRECTORY, cmSwitches);
}
private bool ckeckIfSwitchNullOrEmpty(string switchKey, Dictionary<string, string> cmSwitches)
{
string val;
cmSwitches.TryGetValue(switchKey, out val);
if (String.IsNullOrEmpty(val))
{
logMessage(String.Format(GlobalConstants.INVALID_CML_SWITCH_FORMAT_STRING_EX, switchKey));
return false;
}
return true;
}
private void logMessage(string message)
{
Console.WriteLine(message);
}
}
}
Třída BackupEngine nejdříve v metodě BackupData pomocí instance třídy CommandLineParser rozpársuje příkazový řádek a voláním pomocné metody checkSwitches zkontroluje, zda byly předány všechny vyžadované parametry. Jestliže nějaký parametr chybí nebo byl zadán parametr pro zobrazení nápovědy (-h, –?), program zobrazí nápovědu a k zálohování nedojde.
Ihned po dokončení všech předběžných kontrol je volána privátní metoda backupDataInner, která je odpovědná za zálohování blogu. Metoda backupDataInner získá odkaz na Posterous účet (PosterousApplication.Current.GetPosterousAccount(pUser, pPassword); a poté pro každou Site (samostatný blog) založí nový podadresář v adresáři, jehož názvem je aktuální lokální datum a čas a který je vytvořen v adresáři předaném v parametru –bd uživatelem.
Adresářová struktura pro každý zálovaný blog:
<adresář určený –bd přepínačem>\<adresář - názvem je aktuální datum a čas>\Site_<Site Id>
Příklad adresářové struktury:
"c:\_Archiv\PosterousBackup\20.1.2010 15_57_07\Site_851694"
Zálohován tedy není jeden blog, ale všechny blogy, které jsou asociovány s daným posterous účtem.
Můžete si všimnout, že pro založení podaresáře používvám jednu z RX extenzních metod – metodu Run.
account.Sites.Run(site =>
{
string sitePath = Path.Combine(currentBackupDir, String.Format(POSTEROUS_SITE_FORMAT, site.Id.ToString()));
Directory.CreateDirectory(sitePath);
});
Metoda Run je náhradou za extenzní metodu ForEach, kterou jste si dříve museli sami dopsat nebo jste byli nuceni použít metodu ForEach ve třídě List takto.
account.Sites.ToList().ForEach(site => {//zbytek kódu lambdy identický s kódem výše…});
Zdůrazním, že metoda Run vykoná nějaký vedlejší efekt nad každým elementem v IEnumerable
Signatura metody Run:
public static void Run<TSource>(
this IEnumerable<TSource> source,
Action<TSource> action
)
Dále do proměnné processedPosts uložíme pomocí speciálního a pro naši kratochvíli jediného LINQ dotazu všechny zpracované blogposty (instance podporující rozhraní IPosterousPost). Jak vidíte, stačí se přes Posterous API dotázat do kolekce Sites (blogy) a poté z každého blogu zpracovat všechny blogspoty.
from site in account.Sites.AsParallel()
from post in site.Posts.AsParallel()…
Na více místech v dotazu si můžete všimnout volání extenzní metody AsParalllel, kterým dáváte najevo, že zpracování jednotlivých blogpostů a také médií (IPosterousMedium) a komentářů (IPosterousComment) může proběhnout ve více vláknech – o detaily se ale postará PLINQ, vy sami žádná nová vlákna nespouštíte ani nespravujete.
Můžete si také všimnout, že na několika místech volám extenzní metodu Do .Metoda Do pracuje podobně jako před chvílí zmiňovaná metoda Run. Na každý element v zdrojové kolekci aplikuje předanou funkci, ale poté na rozdíl od metody Run element předá k dalšímu zpracování.
Signatura metody Do:
public static IEnumerable<TSource> Do<TSource>(
this IEnumerable<TSource> source,
Action<TSource> action
)
Zde vypíšeme přes RX extenzní metodu Do titulek právě zpracovávaného blogpostu a Id vlákna, které blogspot zpracovává. Tato metoda je zde jen na ukázku, že každý element ve zdrojové kolekci je metodou Do předán dále ke zpracování
.Do(postPost =>
Console.WriteLine(String.Format(GlobalConstants.POST_BACKUP_MESSAGE_FORMAT,
postPost.Title,
Thread.CurrentThread.ManagedThreadId)))
Na metodu Do navazuje další metoda Do, ve které proběhne zpracování každého blogspotu. V adresáří každé Site (blogu) je vytvořen pro každý blogspot vytvořen nový podadresář, jehož názvem je titulek (vlastnost Title) společně s Id blogpostu. Do tohoto podadresáře je uložen text blogspotu. Soubor s textem blogspotu má příponu posterous a také jsou do podadresáře uložena média (zvukové, obrazové a video soubory) a všechny komentáře k blogspotu.
Hlavní část programu je za námi. Zde jsou ještě výpisy pomocných tříd.
Třída CommandLineParser pro pársování hodnot předaných uživatelem v příkazovém řádku.
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
namespace RSPosterousBackup
{
public class CommandLineParser
{
#region constants
public static readonly char COMMAND_PARTS_SEPARATOR = '-';
public static readonly char COMMAND_VALUE_SEPARATOR = ':';
public const int MIN_KEY_PARTS = 1;
public const int MAX_KEY_PARTS = 2;
#endregion constants
#region constructors
public CommandLineParser()
{
}
#endregion constructors
#region methods
public virtual Dictionary<string, string> Parse (string[] commandLine)
{
if (commandLine == null)
{
throw new ArgumentNullException("commandLine");
}
return parseInner(commandLine);
}
private Dictionary<string, string> parseInner(string[] commandLine)
{
var dict = (from part in commandLine
let keyValuePair = part.Split(new[] {COMMAND_VALUE_SEPARATOR}, MAX_KEY_PARTS)
select new
{
Key = keyValuePair.First().Trim().ToLower(),
Value = keyValuePair.Length > MIN_KEY_PARTS ? keyValuePair.Last().Trim() : String.Empty
}).ToDictionary(kv => kv.Key, kv => kv.Value);
return dict;
}
#endregion methods
}
}
Konstanty
namespace RSPosterousBackup
{
public static class GlobalConstants
{
public static readonly string INVALID_CML_SWITCH_FORMAT_STRING_EX = "Invalid switch {0}";
public static readonly char SAFE_FILE_PATH_CHAR = '_';
public static readonly string POST_BACKUP_MESSAGE_FORMAT = "Processing post: {0} - in thread {1}";
public static readonly string FINAL_BACKUP_MESSAGE_FORMAT = "Total posts: {0}";
public static readonly string CMDLINE_SHOW_USAGE =
@"Usage:
RSPosterousBackup.exe -u:<posterous user name> p:<posterous password> -bd:<backup directory>
Example:RSPosterousBackup.exe -u:GIC@Roma.com p:Rubicon -bd:c:\PosterousBackup
RSPosterousBackup.exe -? - show this help";
}
}
Třída StringBuilderExtensions s extenzní metodou ToSafeFileName, která v navrhovaném jménu souboru nahradí nepovolené znaky podtržítkem.
using System.IO;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace RSPosterousBackup
{
public static class StringBuilderExtensions
{
public static void ToSafeFileName(this StringBuilder builder)
{
Path.GetInvalidFileNameChars().Run(ch => builder.Replace(ch, GlobalConstants.SAFE_FILE_PATH_CHAR));
}
}
}
Stáhnout výsledné exe -RSPosterousBackup.
Wednesday, 20 January 2010 17:54:21 (Central Europe Standard Time, UTC+01:00)
.NET Framework | C# Posterous API | LINQ | RX Extensions
Friday, 15 January 2010
Projekt C# Posterous API – verze 0.0.0.1 Alfa
Stáhnout knihovnu – download
Jak jsem avizoval minulý týden na twitteru, píšu C# wrapper webového API zajímavé služby Posterous.
Pár odkazů na začátek:
Jestliže nevíte, co je Posterous, přečtěte si článek na Živě.
Popis Posterous API. Hned na začátku zdůrazním, že autoři Posterous API nepovažují API za kompletní a za sebe dodám, že je to na mnoha místech vidět.:)
Několik důležitých informací:
- Projekt musí být stažen z mých stránek, jakékoli vystavování knihovny na jiném webu a serveru je zakázáno.
- Knihovnu jako celek v této verzi můžete používat dle libosti na komerčních i nekomerčních projektech. Zakázáno je samozřejmě vydávání knihovny za vlastní, její dekompilace a použití jen části knihovny.:) Jako autor knihovny nic negarantuji, nezodpovídám za případné přímé ani nepřímé škody vzniklé použitím knihovny a na opravu chyb knihovny není žádný nárok. Chyby lze reportovat na emailovou adresu PosterousAPI@renestein.net.
- Teprve dnes padlo rozhodnutí, že API v kódu musejí být komentovány v češtině. API zatím komentováno není a tento spot by vám měl pomoci se v knihovně zorientovat. Posterous API je součástí většího projektu. Posterous jsem si vymyslel a přidal do projektu sám a i když jsme s partnerem dohodnuti, že s Posterous knihovnou si mohu dělat, co chci, dokumentace musí být v češtině – stejně jako zbytek projektu. Pokusím se ale připravit i EN dokumentaci.
- Knihovna je zkompilována ve VS 2010 BETA 2 pro .Net Framework 3.5. Chci připravit i verze pro Compact .Net framework a Silverlight.
A nyní jž k samotnému API.
Branou k funkcím knihovny je třída PosterousApplication a její statická vlastnost Current.
Nejdříve se podíváme, jak pracovat s účtem Posterous. Metoda GetPosterousAccount vrací odkaz na objekt IPosterousAccount, který reprezentuje účet uživatele na službě Posterous.
using RStein.Posterous.API;
IPosterousAccount m_account = PosterousApplication.Current.GetPosterousAccount("posterousUserName", "posterousPassword");
public interface IPosterousAccount : IExtensionInterface, IApplicationHolder
{
string Name { get; }
IEnumerable<IPosterousSite> Sites { get; }
void LoadSites();
void LoadSitesAsync();
event EventHandler<EventArgsValue<IEnumerable<IPosterousSite>>> SitesLoaded;
IPosterousSite PrimarySite {get;}
}
Nejzajímavější vlastností v rozhraní IPosterousAccount je vlastnost Sites, která obsahuje kolekci všech “blogů” uživatele. Kolekce Sites, stejně jako většina dalších vlastností a kolekcí i u jiných objektů, je naplněna daty až při prvním přístupu.
Jestliže chcete pracovat s výchozím blogem uživatele, můžete využít vlastnost IPosterousAccount.PrimarySite.
Rozhraní IPosterousSite
public interface IPosterousSite : IExtensionInterface
{
int Id { get; }
string Name { get; }
string Url { get; }
bool IsPrivate { get; }
bool IsPrimary{ get;}
bool AreCommentsEnabled{ get; }
IPosterousAccount PosterousAccount { get; set; }
IEnumerable<IPosterousPost> Posts { get; }
int TotalPosts { get; }
int LoadedPosts { get; }
void LoadAllPosts();
void LoadAllPostsAsync();
event EventHandler<EventArgsValue<IEnumerable<IPosterousPost>>> PostsLoaded;
IEnumerable<string> Tags { get; }
bool IsTagsLoaded { get; }
void LoadTags();
void LoadTagsAsync();
event EventHandler<EventArgsValue<IEnumerable<string>>> TagsLoaded;
IEnumerable<IPosterousPost> GetPostsByTag(string tag);
void GetPostsByTagAsync(string tag);
event EventHandler<EventArgsValue<IEnumerable<IPosterousPost>>> PostsByTagLoaded;
IEnumerable<IPosterousPost> GetPostsInPage(int page, int recordsCount);
void GetPostsInPageAsync(int page, int recordsCount);
event EventHandler<EventArgsValue<IEnumerable<IPosterousPost>>> PostsInPageLoaded;
IPosterousPost CreatePost(string title, string body, bool autopostAll);
}
Každý blog (IPosterousSite) obsahuje blogspoty - objekty podporující rozhraní IPosterousPost.
Assert.IsTrue(m_account.PrimarySite.Posts.Count() > 0);
public interface IPosterousPost : IEntityWithClientState
{
string Link { get; }
string Title{ get; set; }
string Url { get; }
int Id { get;}
string Body {get; set;}
DateTime PostDate { get; }
int Views { get; }
bool Private { get; }
IAuthor Author { get; }
bool AreCommentsEnabled { get; }
IPosterousComment CreateNewComment(string commentBody);
void AppendMedium(string filePath);
IEnumerable<IPosterousComment> Comments { get; }
IEnumerable<IPosterousMedium> Media { get; }
IEnumerable<String> Tags{ get; }
void AddTag(string tag);
IPosterousSite Site { get; }
void Refresh();
}
Při přístupu k vlastnosti Posts jsou staženy všechny blogspoty v dávkách po 50 položkách. 50 položek najendou je interní omezení Posterous API. Jestliže nechcete nahrávat všechny blogspoty, můžete sami “stránkovat” a nahrávat blogspoty pomocí metody GetPostsIn Page.
//Nahraje z první stránky dva blogspoty
var posts = m_account.Sites.First().GetPostsInPage(1, 2);
Můžete také nahrát pouze blogspoty označené vybraným tagem. Seznam dostupných tagů zjistíte ve vlastnosti IPosterousSite.Tags. Dle mých zkušeností ale vrácení blogpostů nefunguje v Posterous API zcela správně a občas blogposty vráceny nejsou.
//Vrátí se blogposty označené tagem "Všechno a nic"
var posts = m_account.Sites.First().GetPostsByTag("Všechno a nic");
Kromě dalších zajímavých a samopopisných informací v každém blogspotu naleznete i kolekci komentářů k blogspotu (rozhraní IPosterousComment) a informaci o přiložených souborech (audio, foto, mp3… – rozhraní IPosterousMedium ) .
public interface IPosterousComment : IExtensionInterface
{
int Id {get;}
IAuthor Author {get;}
DateTime CreateDate {get;}
string Body {get;}
IPosterousPost Post{get;}
}
public interface IPosterousMedium : IExtensionInterface
{
MediumType Type { get;}
string Url { get; }
Stream Content { get; }
int FileSize { get; }
IDictionary<string, object> ExtendedInfo { get; }
bool IsContentLoaded { get;}
void LoadContent();
void LoadContentAsync();
event EventHandler<EventArgs> ContentLoaded;
}
U médií se vlastnost Content opět naplní až při přístupu a jakékoli další informace o médiích stažené z Posterous naleznete v kolekci ExtendedInfo – např. informace o náhledu obrázku.
Nové blogspoty je samozřejmě možné vytvářet i s médii.
//Nový post, první argument – titulek blogspotu, druhý argument tělo blogspotu,
//třetí argument - pokud je true dojde automaticky k rozeslání postu na všechny další registrované služby -//(Twitter, FB...)
IPosterousPost newPost = m_account.PrimarySite.CreatePost("Obrázek HUDBA TeST",
"Příliš žluťoučký kůň úpěl ďábelské ódy", true);
//Přidání obrázku
newPost.AppendMedium(@"c:\Users\STEIN\Documents\Hudba\Once\AlbumArtSmall.jpg");
//Přidání mp3
newPost.AppendMedium(@"c:\Users\STEIN\Documents\Hudba\Once\01_falling_slowly.mp3");
//Uložení postu na server
newPost.SaveChanges();
Posterous bohužel nevrací po uložení automaticky veškeré informace o novém spotu (informace o médiích apod.), takže jsem zvolil mechanismus, kdy po volání SaveChanges je vždy ještě volána metoda Refresh, která přes další (Bit.Ly) API dotáhne podrobnosti, aby programátor nemusel na získání dodatečných údajů myslet a volat metodu Refresh sám.
Metodu Refresh ale samozřejmě sami volat můžete a získate tak vždy aktuální data ze serveru.
Uložený blogspot můžete editovat – ne všechny údaje lze nyní uložit na server, podívejte se na současný stav web API.
string updateText = "Updated " + DateTime.Now.ToString();
post.AppendMedium(@"c:\Users\STEIN\Documents\Hudba\Dylan Bob - Time Out Of Mind\AlbumArt_{6DF0A444-4F68-489B-AFCF-A985B02166BB}_Large.jpg" );
post.Body = updateText;
post.Title = updateText;
post.SaveChanges();
K uloženému blogspotu můžete přidávat nové komentáře.
var comment = post.CreateNewComment(updateText);
post.SaveChanges();
Posterous API dovoluje vytvořit zjednodušený nový blogpost, aniž byste museli mít na Posterous účet. K publikaci vám stačí předat jméno a heslo stávajícího twitter účtu. Url nového blogspotu automaticky publikuje na twitter. Jestliže máte Posterous účet svázaný s twitter účtem, blogspot se uloží na vašem primárním blogu (Site). Toto API se hodí hlavně pro rychlou publikaci obrázků na twitter a Posterous toto API považuje za alternativu ke službě TwitPic.
Nejprve opět přes vstupní objekt PosterousApplication získáte twitter účet (rozhraní ITwitterAccount) .
m_twitterAccount = PosterousApplication.Current.GetTwitterAccount("twitter_name", "twitter_password");
public interface ITwitterAccount : IApplicationHolder
{
string UserName{ get; }
ITwitterPost CreatePost(string title, string body, bool postToTwitter);
}
A takto vypadá rychlá publikace obrázku
//Nový post, první argument – titulek blogspotu, druhý argument - tělo blogspotu, třetí argument – pokud je true, automaticky dojde k publikaci url obrázku (blogspotu) na twitter.
ITwitterPost newPost = m_twitterAccount.CreatePost(null,
null, true);
newPost.AppendMedium(“c:\pic.jpg”);
newPost.SaveChanges();
Rozhraní ITwitterPost.
public interface ITwitterPost : IEntityWithClientState
{
string Url { get; }
string Title{ get; }
string Body { get; }
string MediaId { get; }
void AppendMedium(string filePath);
bool AutopostToTwitter { get; }
ITwitterAccount TwitterAccount { get; }
IEnumerable<String> MediaNames { get; }
ISinglePostInfo GetPostInfo();
}
Další API vám dovoluje získat informace o libovolném blogpostu, u kterého znáte Bit.ly adresu – Bit.Ly adresa je každému blogpostu přiřazena při vytvoření - vlastnost IPosterousPost.Url.
Tento blogpost nemusí pocházet z vašeho blogu (Site).
Opět přes objekt PosterousApplication získáte odkaz na IBitLyService.
public interface IBitLyService : IApplicationHolder
{
ISinglePostInfo GetSinglePost(string bitLySuffix);
void GetSinglePostAsync(string bitLySuffix);
event EventHandler<EventArgsValue<ISinglePostInfo>> SinglePostLoaded;
}
Ukázka získání jednoduchého blogspotu z této služby.
Uri uri = new Uri(Url);
//Extenzní metoda GetBitLySuffix pro snadné získání suffixu
ISinglePostInfo post = bitLyService.GetSinglePost(uri.GetBitLySuffix())
Rozhraní ISinglePostInfo
public interface ISinglePostInfo : IExtensionInterface
{
string Link { get; }
string Title{get;}
string Url { get; }
int Id { get;}
string Body{get;}
DateTime PostDate {get;}
int Views { get; }
bool Private { get; }
IAuthor Author { get; }
bool AreCommentsEnabled { get; }
IEnumerable<IPosterousComment> Comments { get;}
IEnumerable<IPosterousMedium> Media { get;}
IEnumerable<String> Tags{ get;}
}
Pokročilejší nastavení, která by se vám mohla hodit.
Blogspoty mohou být označeny jménem aplikace, která je vytvořila, a odkazem na aplikaci.
PosterousApplication.Current.ApplicationName = "Moje cool aplikace";
PosterousApplication.Current.ApplicationUrl = http://renestein.net;
Chcete pracovat přímo s objekty HttpWebRequest a HttpWebResponse? Potřebujete doplnit autentizaci k proxy, nebo chcete změnit maximální dobu, po kterou bude trvat požadavek? S pomocí rozhraní IRawRequestResponsePublisher je to jednoduché.
public interface IRawRequestResponsePublisher : IExtensionInterface
{
event EventHandler<EventArgsValue<WebRequest>> WebRequestCreated;
event EventHandler<EventArgsValue<WebResponse>> WebResponseCreated;
}
Stačí zaregistrovat obslužné metody pro události a poté všechny objekty HttpWebRequest a HttpWebResponse, které interně knihovna používá, můžete upravit dle libosti.
Ukázka změny vlastnosti Timeout.
IRawRequestResponsePublisher publisher =
PosterousApplication.Current.GetInterface<IRawRequestResponsePublisher>();
Debug.Assert(publisher != null);
publisher.WebRequestCreated += ((_, e) => e.Value.Timeout = WEB_TIMEOUT);
C# Posterous API toho zvládne ještě více, ale myslím, že pro dnešek už bylo kódu dost. Užijte si to.
Friday, 15 January 2010 17:49:51 (Central Europe Standard Time, UTC+01:00)
.NET Framework | C# Posterous API | Compact .Net Framework | Silverlight