Nechceme-li reimplementovat všechny vychytávky dialogů v našem vlastním “okně” (Window) a současně chceme i v dialogu odchytit zprávu WM_KEYDOWN, musíme výchozí WNDPROC obslužnou funkci při vytváření dialogu nahradit naší vlastní “proxy” WNDPROC funkcí.
BOOL CALLBACK DlgProc(HWND hWnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
if (message == WM_INITDIALOG)
{
ChangeDialogWndProc(hWnd);
}
return true;
}
void ChangeDialogWndProc(HWND hwnd)
{
g_oldDlgdProc = (WNDPROC)GetWindowLong(hwnd, GWL_WNDPROC);
SetWindowLong(hwnd, GWL_WNDPROC, (LONG)&DlgWindowsProc);
}
V naší obslužné proceduře dialogu DlgProc při inicializaci dialogu (zpráva WM_INITDIALOG) voláme funkci ChangeDialogWndProc, která zaregistruje naší “proxy” WINDPROC funkci pomocí API SetWindowLong. Ještě předtím si uložíme do proměnné g_oldDlgdProc pointer na předchozí WNDPROC funkci, která je návratovou hodnotou API funkce GetWindowLong, když jí ve druhém argumentu předáme konstantu GWL_WNDPROC.
V naší “proxy” funkci WNDPROC odchytneme všechny potřebné zprávy a když chceme zachovat výchozí chování dialogu, předáme zprávu ke zpracování v předchozím kroku uložené výchozí Windows proceduře pro dialogy.
RESULT CALLBACK DlgWindowsProc(HWND hWnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
if (message == WM_KEYDOWN)
{
//Do something with key
int key = (int) wParam;
}
return g_oldDlgdProc(hWnd, message, wParam, lParam);
}
Následuje jednoduchý příklad založený na standardní šabloně WM projektu.
// HookDialog.cpp : Defines the entry point for the application.
//
#include "stdafx.h"
#include "HookDialog.h"
#define MAX_LOADSTRING 100
// Global Variables:
HINSTANCE g_hInst; // current instance
HWND g_hWndMenuBar; // menu bar handle
WNDPROC g_oldDlgdProc;
// Forward declarations of functions included in this code module:
ATOM MyRegisterClass(HINSTANCE, LPTSTR);
BOOL InitInstance(HINSTANCE, int);
LRESULT CALLBACK WndProc(HWND, UINT, WPARAM, LPARAM);
void ChangeDialogWndProc(HWND hwnd);
BOOL CALLBACK DlgProc(HWND hWnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam);
LRESULT CALLBACK DlgWindowsProc(HWND hWnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam);
int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance,
HINSTANCE hPrevInstance,
LPTSTR lpCmdLine,
int nCmdShow)
{
MSG msg;
// Perform application initialization:
if (!InitInstance(hInstance, nCmdShow))
{
return FALSE;
}
DialogBox(g_hInst, MAKEINTRESOURCE(IDD_POCKETPC_PORTRAIT), NULL, &DlgProc);
// Main message loop:
while (GetMessage(&msg, NULL, 0, 0))
{
{
TranslateMessage(&msg);
DispatchMessage(&msg);
}
}
return (int) msg.wParam;
}
//
// FUNCTION: MyRegisterClass()
//
// PURPOSE: Registers the window class.
//
// COMMENTS:
//
ATOM MyRegisterClass(HINSTANCE hInstance, LPTSTR szWindowClass)
{
WNDCLASS wc;
wc.style = CS_HREDRAW | CS_VREDRAW;
wc.lpfnWndProc = WndProc;
wc.cbClsExtra = 0;
wc.cbWndExtra = 0;
wc.hInstance = hInstance;
wc.hIcon = LoadIcon(hInstance, MAKEINTRESOURCE(IDI_HOOKDIALOG));
wc.hCursor = 0;
wc.hbrBackground = (HBRUSH) GetStockObject(WHITE_BRUSH);
wc.lpszMenuName = 0;
wc.lpszClassName = szWindowClass;
return RegisterClass(&wc);
}
//
// FUNCTION: InitInstance(HINSTANCE, int)
//
// PURPOSE: Saves instance handle and creates main window
//
// COMMENTS:
//
// In this function, we save the instance handle in a global variable and
// create and display the main program window.
//
BOOL InitInstance(HINSTANCE hInstance, int nCmdShow)
{
HWND hWnd;
TCHAR szTitle[MAX_LOADSTRING]; // title bar text
TCHAR szWindowClass[MAX_LOADSTRING]; // main window class name
g_hInst = hInstance; // Store instance handle in our global variable
// SHInitExtraControls should be called once during your application's initialization to initialize any
// of the device specific controls such as CAPEDIT and SIPPREF.
SHInitExtraControls();
LoadString(hInstance, IDS_APP_TITLE, szTitle, MAX_LOADSTRING);
LoadString(hInstance, IDC_HOOKDIALOG, szWindowClass, MAX_LOADSTRING);
//If it is already running, then focus on the window, and exit
hWnd = FindWindow(szWindowClass, szTitle);
if (hWnd)
{
// set focus to foremost child window
// The "| 0x00000001" is used to bring any owned windows to the foreground and
// activate them.
SetForegroundWindow((HWND)((ULONG) hWnd | 0x00000001));
return 0;
}
if (!MyRegisterClass(hInstance, szWindowClass))
{
return FALSE;
}
hWnd = CreateWindow(szWindowClass, szTitle, WS_VISIBLE,
CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, NULL, NULL, hInstance, NULL);
if (!hWnd)
{
return FALSE;
}
ShowWindow(hWnd, nCmdShow);
UpdateWindow(hWnd);
return TRUE;
}
//
// FUNCTION: WndProc(HWND, UINT, WPARAM, LPARAM)
//
// PURPOSE: Processes messages for the main window.
//
// WM_COMMAND - process the application menu
// WM_PAINT - Paint the main window
// WM_DESTROY - post a quit message and return
//
//
LRESULT CALLBACK WndProc(HWND hWnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
int wmId, wmEvent;
PAINTSTRUCT ps;
HDC hdc;
switch (message)
{
case WM_COMMAND:
wmId = LOWORD(wParam);
wmEvent = HIWORD(wParam);
// Parse the menu selections:
switch (wmId)
{
case IDM_OK:
DestroyWindow(hWnd);
break;
default:
return DefWindowProc(hWnd, message, wParam, lParam);
}
break;
case WM_CREATE:
SHMENUBARINFO mbi;
memset(&mbi, 0, sizeof(SHMENUBARINFO));
mbi.cbSize = sizeof(SHMENUBARINFO);
mbi.hwndParent = hWnd;
mbi.nToolBarId = IDR_MENU;
mbi.hInstRes = g_hInst;
if (!SHCreateMenuBar(&mbi))
{
g_hWndMenuBar = NULL;
}
else
{
g_hWndMenuBar = mbi.hwndMB;
}
break;
case WM_PAINT:
hdc = BeginPaint(hWnd, &ps);
// TODO: Add any drawing code here...
EndPaint(hWnd, &ps);
break;
case WM_DESTROY:
CommandBar_Destroy(g_hWndMenuBar);
PostQuitMessage(0);
break;
default:
return DefWindowProc(hWnd, message, wParam, lParam);
}
return 0;
}
BOOL CALLBACK DlgProc(HWND hWnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
if (message == WM_INITDIALOG)
{
ChangeDialogWndProc(hWnd);
}
return true;
}
LRESULT CALLBACK DlgWindowsProc(HWND hWnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
if (message == WM_KEYDOWN)
{
//Do something with key
int key = (int) wParam;
}
return g_oldDlgdProc(hWnd, message, wParam, lParam);
}
void ChangeDialogWndProc(HWND hwnd)
{
g_oldDlgdProc = (WNDPROC)GetWindowLong(hwnd, GWL_WNDPROC);
SetWindowLong(hwnd, GWL_WNDPROC, (LONG)&DlgWindowsProc);
}