\


 Friday, 15 January 2010
Projekt C# Posterous API – verze 0.0.0.1 Alfa

 

Stáhnout knihovnu – download

Jak jsem avizoval minulý týden na twitteru, píšu C# wrapper webového API zajímavé služby Posterous.

Pár odkazů na začátek:

Jestliže nevíte, co je Posterous, přečtěte si článek na Živě.

Popis Posterous API. Hned na začátku zdůrazním, že autoři Posterous API nepovažují API za kompletní a za sebe dodám, že je to na mnoha místech vidět.:)

Několik důležitých informací:

  1. Projekt musí být stažen z mých stránek, jakékoli vystavování knihovny na jiném webu a serveru je zakázáno.
  2. Knihovnu jako celek v této verzi můžete používat dle libosti na komerčních i nekomerčních projektech. Zakázáno je samozřejmě vydávání knihovny za vlastní, její dekompilace a použití jen části knihovny.:) Jako autor knihovny nic negarantuji, nezodpovídám za případné přímé ani nepřímé škody vzniklé použitím knihovny a na opravu chyb knihovny není žádný nárok. Chyby lze reportovat na emailovou adresu PosterousAPI@renestein.net.
  3. Teprve dnes padlo rozhodnutí, že API v kódu musejí být komentovány v češtině. API zatím komentováno není a tento spot by vám měl pomoci se v knihovně zorientovat. Posterous API je součástí většího projektu. Posterous jsem si vymyslel a přidal do projektu sám a i když jsme s partnerem dohodnuti, že s Posterous knihovnou si mohu dělat, co chci, dokumentace musí být v češtině – stejně jako zbytek projektu. Pokusím se ale připravit i EN dokumentaci.
  4. Knihovna je zkompilována ve VS 2010 BETA 2 pro .Net Framework 3.5. Chci připravit i verze pro Compact .Net framework a Silverlight.

 

A nyní jž k samotnému API.

Branou k funkcím knihovny je třída PosterousApplication a její statická vlastnost Current.

Nejdříve se podíváme, jak pracovat s účtem Posterous. Metoda GetPosterousAccount vrací odkaz na objekt IPosterousAccount, který reprezentuje účet uživatele na službě Posterous.

using RStein.Posterous.API;
IPosterousAccount m_account = PosterousApplication.Current.GetPosterousAccount("posterousUserName", "posterousPassword");
  public interface IPosterousAccount : IExtensionInterface, IApplicationHolder
    {
        string Name { get; }
        IEnumerable<IPosterousSite> Sites { get; }
        void LoadSites();
        void LoadSitesAsync();
        event EventHandler<EventArgsValue<IEnumerable<IPosterousSite>>> SitesLoaded;
        IPosterousSite PrimarySite {get;}
        
    }

Nejzajímavější vlastností v rozhraní IPosterousAccount je vlastnost Sites, která obsahuje kolekci všech “blogů” uživatele. Kolekce Sites, stejně jako většina dalších vlastností a kolekcí i u jiných objektů, je naplněna daty až při prvním přístupu.

Jestliže chcete pracovat s výchozím blogem uživatele, můžete využít vlastnost IPosterousAccount.PrimarySite.

Rozhraní IPosterousSite

public interface IPosterousSite : IExtensionInterface
    {
        int Id { get; }
        string Name { get; }
        string Url { get; }
        bool IsPrivate { get; }
        bool IsPrimary{ get;}
        bool AreCommentsEnabled{ get; }
        IPosterousAccount PosterousAccount { get; set; }

        IEnumerable<IPosterousPost> Posts { get; }
        int TotalPosts { get; }
        int LoadedPosts { get; }
        void LoadAllPosts();
        void LoadAllPostsAsync();
        event EventHandler<EventArgsValue<IEnumerable<IPosterousPost>>> PostsLoaded;        

        IEnumerable<string> Tags { get; }
        bool IsTagsLoaded { get; }        
        void LoadTags();
        void LoadTagsAsync();
        event EventHandler<EventArgsValue<IEnumerable<string>>> TagsLoaded;
        
        IEnumerable<IPosterousPost> GetPostsByTag(string tag);
        void GetPostsByTagAsync(string tag);
        event EventHandler<EventArgsValue<IEnumerable<IPosterousPost>>> PostsByTagLoaded;

        IEnumerable<IPosterousPost> GetPostsInPage(int page, int recordsCount);
        void GetPostsInPageAsync(int page, int recordsCount);
        event EventHandler<EventArgsValue<IEnumerable<IPosterousPost>>> PostsInPageLoaded;

        IPosterousPost CreatePost(string title, string body, bool autopostAll);

        
    }

Každý blog (IPosterousSite) obsahuje blogspoty  - objekty podporující rozhraní IPosterousPost.

Assert.IsTrue(m_account.PrimarySite.Posts.Count() > 0); 
 public interface IPosterousPost : IEntityWithClientState
    {
        string Link { get; }
        string Title{ get; set; }        
        string Url { get; }
        int Id { get;}
        string Body {get; set;}                    
        DateTime PostDate { get; }
        int Views { get; }
        bool Private { get; }
        IAuthor Author { get; }
        bool AreCommentsEnabled { get; }                
        IPosterousComment CreateNewComment(string commentBody);
        void AppendMedium(string filePath);        
        IEnumerable<IPosterousComment> Comments { get; }
        IEnumerable<IPosterousMedium> Media { get; }
        IEnumerable<String> Tags{ get; }
        void AddTag(string tag);
        IPosterousSite Site { get; }
        void Refresh();
        
    }

Při přístupu k vlastnosti Posts jsou staženy všechny blogspoty v dávkách po 50 položkách. 50 položek najendou je interní omezení Posterous API. Jestliže nechcete nahrávat všechny blogspoty, můžete sami “stránkovat” a nahrávat blogspoty pomocí metody GetPostsIn Page.

//Nahraje z první stránky dva blogspoty
var posts = m_account.Sites.First().GetPostsInPage(1, 2);

Můžete také nahrát pouze blogspoty označené vybraným tagem. Seznam dostupných tagů zjistíte ve vlastnosti IPosterousSite.Tags. Dle mých zkušeností ale vrácení blogpostů nefunguje v Posterous API zcela správně a občas blogposty vráceny nejsou.

//Vrátí se blogposty označené tagem "Všechno a nic"
var posts = m_account.Sites.First().GetPostsByTag("Všechno a nic");

 

Kromě dalších zajímavých a samopopisných informací v každém blogspotu naleznete i kolekci komentářů k blogspotu (rozhraní IPosterousComment) a informaci o přiložených souborech (audio, foto, mp3… – rozhraní IPosterousMedium ) .

public interface IPosterousComment : IExtensionInterface 
    {
        int Id {get;}
        IAuthor Author {get;}
        DateTime CreateDate {get;}        
        string Body {get;}        
        IPosterousPost Post{get;}
        
        
    }
 public interface IPosterousMedium : IExtensionInterface
    {
        MediumType Type { get;}
        string Url { get;  }
        Stream Content { get; }
        int FileSize { get; }
        IDictionary<string, object> ExtendedInfo { get; }
        bool IsContentLoaded { get;}
        void LoadContent();
        void LoadContentAsync();   
        event EventHandler<EventArgs> ContentLoaded;
    }
 

U médií se vlastnost Content opět naplní až při přístupu a jakékoli další informace o médiích stažené z Posterous naleznete v kolekci ExtendedInfo – např. informace o náhledu obrázku.

Nové blogspoty je samozřejmě možné vytvářet i s médii.

//Nový post, první argument – titulek blogspotu, druhý argument tělo blogspotu, 
//třetí argument - pokud je true dojde automaticky k rozeslání postu na všechny další registrované služby -//(Twitter, FB...)
IPosterousPost newPost = m_account.PrimarySite.CreatePost("Obrázek HUDBA TeST",
                                                "Příliš žluťoučký kůň úpěl ďábelské ódy", true);

//Přidání obrázku
            newPost.AppendMedium(@"c:\Users\STEIN\Documents\Hudba\Once\AlbumArtSmall.jpg");
//Přidání mp3
            newPost.AppendMedium(@"c:\Users\STEIN\Documents\Hudba\Once\01_falling_slowly.mp3");
//Uložení postu na server
            newPost.SaveChanges();

Posterous bohužel nevrací po uložení automaticky veškeré informace o novém spotu (informace o médiích apod.), takže jsem zvolil mechanismus, kdy po volání SaveChanges je vždy ještě volána metoda Refresh, která přes další (Bit.Ly) API dotáhne podrobnosti, aby programátor nemusel na získání dodatečných údajů myslet a volat metodu Refresh sám.

Metodu Refresh ale samozřejmě sami volat můžete a získate tak vždy aktuální data ze serveru.

Uložený blogspot můžete editovat – ne všechny údaje lze nyní uložit na server, podívejte se na současný stav web API.

string updateText = "Updated " + DateTime.Now.ToString();
            post.AppendMedium(@"c:\Users\STEIN\Documents\Hudba\Dylan Bob - Time Out Of Mind\AlbumArt_{6DF0A444-4F68-489B-AFCF-A985B02166BB}_Large.jpg" );
            post.Body = updateText;
            post.Title = updateText;
            post.SaveChanges();

K uloženému blogspotu můžete přidávat nové komentáře.

var comment = post.CreateNewComment(updateText);            
            post.SaveChanges();
  

Posterous API dovoluje vytvořit zjednodušený nový blogpost, aniž byste museli mít na Posterous účet. K publikaci vám stačí předat jméno a heslo stávajícího twitter účtu.  Url nového blogspotu automaticky publikuje na twitter. Jestliže máte Posterous účet svázaný s twitter účtem, blogspot se uloží na vašem primárním blogu (Site). Toto API se hodí hlavně pro rychlou publikaci obrázků na twitter a  Posterous toto API považuje za alternativu ke službě TwitPic.

Nejprve opět přes vstupní objekt PosterousApplication získáte twitter účet (rozhraní ITwitterAccount) .

m_twitterAccount = PosterousApplication.Current.GetTwitterAccount("twitter_name", "twitter_password");
    public interface ITwitterAccount : IApplicationHolder
    {
        string UserName{ get; }
        ITwitterPost CreatePost(string title, string body, bool postToTwitter);        
    }
 

A takto vypadá rychlá publikace obrázku

//Nový post, první argument – titulek blogspotu, druhý argument - tělo blogspotu, třetí argument – pokud je true, automaticky dojde k publikaci url obrázku (blogspotu) na twitter.
ITwitterPost newPost = m_twitterAccount.CreatePost(null,
                                                               null, true); 

            newPost.AppendMedium(“c:\pic.jpg”);
            newPost.SaveChanges();
 

Rozhraní ITwitterPost.

public interface ITwitterPost : IEntityWithClientState
    {
        string Url { get; }
        string Title{ get; }
        string Body { get; }
        string MediaId { get; }
        void AppendMedium(string filePath);
        bool AutopostToTwitter { get; }
        ITwitterAccount TwitterAccount { get; }
        IEnumerable<String> MediaNames { get; }
        ISinglePostInfo GetPostInfo();
    }

Další API vám dovoluje získat informace o libovolném blogpostu, u kterého znáte Bit.ly  adresu – Bit.Ly adresa je každému blogpostu přiřazena při vytvoření  - vlastnost IPosterousPost.Url.

Tento blogpost nemusí pocházet z vašeho blogu (Site).

Opět přes objekt PosterousApplication získáte odkaz na IBitLyService.

 public interface IBitLyService : IApplicationHolder
    {
        ISinglePostInfo GetSinglePost(string bitLySuffix);
        void GetSinglePostAsync(string bitLySuffix);
        event EventHandler<EventArgsValue<ISinglePostInfo>>  SinglePostLoaded;
    }
 
Ukázka získání jednoduchého blogspotu z této služby.
Uri uri = new Uri(Url);
//Extenzní metoda GetBitLySuffix pro snadné získání suffixu
ISinglePostInfo post = bitLyService.GetSinglePost(uri.GetBitLySuffix())
 

Rozhraní ISinglePostInfo

 public interface ISinglePostInfo : IExtensionInterface
    {
        string Link { get; }
        string Title{get;}        
        string Url { get; }
        int Id { get;}
        string Body{get;}                    
        DateTime PostDate {get;}
        int Views { get; }
        bool Private { get; }
        IAuthor Author { get; }
        bool AreCommentsEnabled { get; }                        
        IEnumerable<IPosterousComment> Comments { get;}
        IEnumerable<IPosterousMedium> Media { get;}
        IEnumerable<String> Tags{ get;}        
    }
 

Pokročilejší nastavení, která by se vám mohla hodit.

Blogspoty mohou být označeny jménem aplikace, která je vytvořila, a odkazem na aplikaci.

PosterousApplication.Current.ApplicationName = "Moje cool aplikace";
PosterousApplication.Current.ApplicationUrl = http://renestein.net;

Chcete pracovat přímo s objekty HttpWebRequest a HttpWebResponse? Potřebujete doplnit autentizaci k proxy, nebo chcete změnit maximální dobu, po kterou bude trvat požadavek? S pomocí rozhraní IRawRequestResponsePublisher  je to jednoduché.

    public interface IRawRequestResponsePublisher : IExtensionInterface
    {
        event EventHandler<EventArgsValue<WebRequest>> WebRequestCreated;
        event EventHandler<EventArgsValue<WebResponse>> WebResponseCreated;
    }
 

Stačí zaregistrovat obslužné metody pro události a poté všechny objekty HttpWebRequest a HttpWebResponse, které interně knihovna používá,  můžete upravit dle libosti.

Ukázka změny vlastnosti Timeout.

IRawRequestResponsePublisher publisher =
                PosterousApplication.Current.GetInterface<IRawRequestResponsePublisher>();

            Debug.Assert(publisher != null);
            publisher.WebRequestCreated += ((_, e) => e.Value.Timeout = WEB_TIMEOUT);

C# Posterous API toho zvládne ještě více, ale myslím, že pro dnešek už bylo kódu dost. Užijte si to. :-)



Friday, 15 January 2010 17:49:51 (Central Europe Standard Time, UTC+01:00)       
Comments [1]  .NET Framework | C# Posterous API | Compact .Net Framework | Silverlight